fredag 27 maj 2016

Päronmiss

Körde tidigare från jobb av flera anledningar, bland annat för att köpa päronträd. Hade sett Skånskt Sockerpäron (eller i alla fall skylt om) men när jag nu kom dit så stod lappen om alla stammarna som "Augustipäron" och streckkoden under bildskylten hade annat nummer än på bilden. Kunskapen på plats var låg då den kunnige hade slutat för dagen... de verkade tro att det är samma sak, men mina pollineringstabeller pekar högst tydligt på att Augustipäron och Skånskt Sötpäron är klart två olika sorter med olika pollineringspartners.

Så det blev inget päronträd - skall jag ha något annat så startar jag om från ruta#1, inte för ett infall på plantskola.

I vilket fall som, så köpte jag i alla fall den här rosa skönheten:

(och trots mina bästa ansträngningar i Photoshop så är den inte i närheten av lika fantastisk på bild som i person...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar