tisdag 17 maj 2016

Bisarr dag...

Dottern hemma efter att ha varit dålig under natten, sonen skulle lämnas på annan skola med tokröra med alla extrabilar som skulle lämna där samtidigt... Dottens messar och undrar om klockan skall pipa i köket... jag funderar och det enda som skulle kunna pipa i köket vore frysens varningspip... bestämmer mig för att köra hem vid lunch och jobba eftermiddagen hemifrån. På väg hem får jag nytt meddelande om att hennes pastavatten aldrig börjar koka... så då känner jag att det nog gått en säkring på en fas....

Jodå, det stämmer.... mätaren indikerar att fas 3 saknas, bytar säkring men får inget ändå... får börja stänga av grupp efter grupp och byta huvudsäkring... får fas ibland... ibland blinkar den... men till sist efter sådär sju stycken så står jag där med hela huset och hela garaget avstängt, med ny säkring och fortfarande ingen fas... Ringer Sydkraft och knappar in personnummer i kön... då dör hela panelen helt... får reda på att där är strömavbrott i området men väntar på att få en person... Ja, då visar det sig att det grävts av en kabel nästgårds... Så mycket arbete och oro för inget.


Ett par timmar senare är det fixat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar