söndag 15 maj 2016

Första chilin ut

Har planterat ut sex av chiliplantorna i plastväxthusen idag. De har inte blivit lika stora som tidigare år, men man kan ju hoppas på att de får lite fart när de kommer i fri jord och får annat ljus och så småningom lite mer värme. Saknar två odlingsbaljor till "tälten" ännu, men det är snart fixat.

Sallaten är lite trög ännu, bara rucola som det händer lite med. Likaså bönor går det väldigt dåligt med än så länge. Däremot de utomhussådda gurkorna börjar komma nu, så jag kanske inte behöver de jag sått inomhus. Bytte ut en pumpaplanta - den såg bra ut på bladen, men stjälken i sig var förtvinad, får hoppas det går bättre med nästa och att jag fick rätt sort.

En av de två kronärtskockorna som jag satte som rotknölar har kikat upp nu, likaså grabbens solrosor.

Glasrabarber har jag fått upp en flock av, så det blir paj vilken dag som, men idag skulle frun göra en Banoffeepaj så det vore lite dumt.

Var utlovat regn, men förutom några få droppar så blev det inget med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar