fredag 6 maj 2022

Rosor, rosor, rosor...

...hade jag lovat mig själv att aldrig sätta... men nu har jag totalt satt åtta i år. Alla olika. Just dessa hade aldrig kommit på tal om inte jag visat frun katalogen från HortoGreen, så jag har mig själv att skylla. Nu blev det av de hon ville ha - och lite komplement i andra färger för inte vara ett antal nyanser rosa/ljuslila.

Odyssey (ljusrosa) (över lilla häcken vid magnolian)
Lavender Ice (lavendel) (kompasspil väster)
Queen of Sweden (aprikos) (vid 'strandsegmentet' av dammen, vid det okända japanska trädet)
var det hon gillade

Blackberry Nip (violett) (ursprungligen under körsbär, flyttat till kruka 2023)
Europeana (röd) (i hörnet under syriska hibiskusen)
Hansa (för nypon - kanske) (rosa) (mellan fläder)
Morden Sunrise (oreangeröd) (under fläder åt syrénens håll)
satte jag också.

Ersättningsplaterade en Nova Zembla mot gatan efter den varit död många år, dessutom en rhododendeon "Metallica"

Till sist en Syrén- eller Vipp- hortensia "Wim's Red"
Sedan tidigare
Millie Rose (rosa) - framför kaninbur

Senare tillagt
2st H55 (röd) - en i kompassros öst och en vid gamla kryddlådan
Koko Loko (mockacreme) - där det stått rabarber. Högersida Syrisk hibiskus från gräsmattan sett.
2st Night owl (lilaröd) - fruns sidaportalen


skall komma
2st Wollerton Old Hall (smör till creme) - min sida portalen
Lady of Shalott (orange-röd till varm laxrosa) - där det stått rabarber. Väntersia Syrisk hibiskus från gräsmattan sett (mot buxbom)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar