fredag 13 maj 2022

Rörligt vatten

Hade kollat lite på vad det fanns för pumpar som inte behövde vara i dammen, men passade på att kolla om den gamla fortfarande gick... och det gjorde den. Men då fort jag försökt köra något via övre delen av fallet så har det försvunnit vatten. Fixade 3,5x2m dammfolieduk igår eller förrgår, men med tanke på hur mycket sten man måste flytta på... och att det aldrig blir som när den platsbyggdes så drog jag mig för det. Och sen regnade det lite. Men grabben var iväg och styrde med ett skoldisko för att samla in till klassresa så då tog jag mig i kragen och fick den på plats. Ja, det får pillras med sten en hel del sedan... och klippas bort kanter. Men inledande testkörning verkar inte läcka på samma sätt. Det lät lite grand vid gamla filtret när jag började köra.... så det är nog inte gastätt i kopplingarna där... så även om filtret inte är sprucket någonstans vilket varit en misstanke, så droppar det nog en och en annan droppe, men inte så det tömmer dammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar