tisdag 20 februari 2018

Några semesterdagar

Sportlov, så för att någon skulle vara hemma med grabben så tog jag ut de dagar då frun jobbar.

Fick fixat klart med stålstommarna till trädgårdshyllorna - trodde jag var klar innan, men hade missat ett par skenor. Så nu skall jag bara klura ut vad för slags hyllor jag skall bygga till dem.

--

Har också börjat plocka ned vinterbelysningen - stängde av allt det kulörta nu plus snöflingan, resten kan få vara igång ett tag till.

--

På trädgårdsfronten har jag också börjat fundera igen på hur jag bäst bygger ett (vid behov) hopfällbart cykelskjul - kan ju inte bygga permanent ifall grannarna önskar måla sitt staket.

--

På "mat&bak"-fronten så gjorde jag en Focaccia åt frun och den blev uppskattad. Blev dock klar långt innan receptet sade så... så man kan ju undra om en temperatursänkning glömts att tas med i boken eller något.

Har även satt igång en omgång förhoppningsvis-i-slutändan-svart-vitlök i slowcookern. Andra temperaturmätningen igår låg lite högt, så jag skall nog testa att se om man kan sänka effekten på slowcookern med en dimmer.

Tyckte kombuchan kanske hade en udda-doft kvar, så jag slog inte upp på flaska och tog lite äppelcider i ihop med det jag behöll till nästa... rensade även bort ytlagret på Scoby:n. Håller tummarna att den frisknar till av detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar