måndag 3 april 2017

Pallkragetält#3

Körde en svängom Flyinge plantskola för de hade en fin "Årets klematis" i sitt reklamblad som heter "My Angel" och vår ena klematis ser inte ut att må något bra i år - om den ens kommer igen. Köpte den och en vit också... samt fick äntligen tag på en planta vinterkyndel till örtagården. Typiskt nog hade jag redan sått koriander i det facket, så det fick jag gräva bort (lär säkert komma något skott ändå) och flytta till en kruka. Satte en äkta johannesört i hörnet vid rabarberna från ifjol också.

Min fru provade att göra en Tabbouleh härom dagen och blev så nöjd att jag inser att vi behöver mer bladpersilja i år. Köpte tre olika påsar och samsådde i en halvstor rund murbalja (har redan vanlig persilja i en sådan).

Fixade ett sista pallkrage"växthus" också, så nu fick jag planterat det sista av kålplantorna (nästan - där är två trädkål till som behöver komma upp lite bättre) där - broccoli och några få blomkål. Var lite orolig över värme/vatten-statusen i de två andra, men vet var hög luftfuktighet inne i dem och de nysatta plantorna såg bra ut. Lär bli många "hårtvättar" när man sticker in huvudet i dem framöver...

Tänker sätta rödbetor i det som är kvar 'utomhus' i låda #4. Ska nog sätta igång förodling på dem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar