tisdag 11 april 2017

Omkrukning

Först av allt vill jag rapportera att den tidigaste av sparrissorterna har brutit ytan! (Ljusgrön salladssparris)




Har gått över hela bilen med alla fyra stegen nu. Lyckades rubba bort lite ytliga repor också. Skulle vilja göra lite med insidan också, men det har blåst lite för mycket i ett par dagar för att jag ska vilja stå med öppna dörrar och dra ut dammsugarslang inifån och så.

Har krukat om alla chili från pluggbrätten nu, likaså amarant och selleri. Hade inte plats till allt inomhus, så alla det blev mer än en av har jag satt ut i odlingstälten... och så håller jag tummarna att de tål natttemperaturen. Får vara noga med vattningen däremot - det blir redan strax över 30 grader inuti dem när det är som varmast på dagen. (Har en sensor i ett av dem)

Har petat ned gråärt och en svart sockerärt och har vanlig sockerärt i vatten för sådd imorgon. Har petat ned lite blå lupin på ett par ställen också.

Om jag inte skrivit det innan så kommer pepparroten jättefint.

Limmade dit de nya trädgårdslejonen också:


Inte för att jag är Feng Shui-troende, men lite psykologi finns det säkert bakom rekommendationen... och så är det ju snyggt... Känns bra att ha vaktposterna tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar