söndag 16 april 2017

'Bakslaget'

Ja, jag hade redan lyft tillbaka in chiliplantorna då jag hade haft koll på väderleksrapporterna - och det stämde väl; det blev -2 i odlingstälten under natten till idag.

Öresundsbron stängdes till och med för risk för nedfallande is - det har jag aldrig hört om tidigare.

Vad det gäller uppkiksfronten så kommer basilikorna fint, även fått upp lite minimajsplantor, de första gurkplantorna och kanske roligast av allt - några små uppkik på den ena Yacón:en. Hade börjat misströsta och funderat på om jag trots allt givit dem för lite vatten (man skulle ju vara återhållsam), så det var riktigt kul att i alla fall den ena verkar komma.

Vad det gäller den tidiga sparrisen, så är det två av fem plantor i den halvkragen som kommer. Hoppas de andra kommer så småningom också, så inte vintern gått hårt åt dem...

--

Var på bio med grabben idag - övriga är och hjälper till med flytt av svärmor. Det blev Baby-bossen. Grabben var nöjd, själv konstaterar jag att det var en habil film som inte var värst nyskapande efter man sett "Toy Story" direkt. Varandes helanimerad så var naturligtvis tredimensionaliteten genomgående lysande. Med barn i rätt ålder - definitivt sevärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar