onsdag 19 april 2017

Gurkupp

Nu börjar det kika upp gurka ur nästa alla pluggarna jag sått i. Får hoppas våren hinner komma igång till att de är i behov av att sättas ut.

Fick en liten flock fröer från Seeds Gallery (kroatien). Inte i fröpåsar, utan i små plastpåsar med etikett, så det verkar vara en mindre/privat firma trots en stor katalog frön. Hälften av dem är till olika sorters bonsai:er... ska ge det ett försök tänkte jag. Det roligaste/svåraste jag köpte är Wasabi-frön... kan jag ens få dem att gro till en liten planta ser jag det som en framgång... att jag ska kunna få dem fram till något att smaka på är jag beredd på som en komplett omöjlighet.

--

Dottern har haft problem med att lurarna i sin mobil bara spelat i ena örat, och då det inte hjälpt att byta lurar så hade vi antagit att det var kontaktfel i anslutningen. Nu fyllde dottern år och fick bluetoothhögtalare i present - och då visade det sig att bara den ena ville spela... så då insåg jag att något annat var i görningen och rotade djupare. Och i en helt besynnerlig undermeny - nämligen "Hjälpmedel" - finns det långt ned på sidan en slider för kanalbalans och den hade hon vid något tillfälle lyckats dra i. Tips för alla iPhone-användare med samma problem alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar