söndag 27 september 2015

Höstande

Jag, och av sopstationen att döma, gjorde ett litet höstryck i trädgården. Häcken var lite dåligt klippt på några ställen, så fick fixat det så det inte är i ett dåligt läge när den startar upp till våren. Även hörnan bakom garaget har det 'slaktats' i. Nådde inte tvärs över inne i hörnan, kanske när jag får fixat med plattor där till nästa år så jag får en stabil stege skulle det gå. ( Eller om man skaffar en långskaftat trädsax? )

Fick grävt upp lite tjuvväxande björnbärsbuskar också, men där är mer kvar. Men det ser bra mycket bättre ut nu och kanske hinner fixa lite till innan vädret blir för tråkigt.

Det var vår vecka på allmänningen, så den blev klippt också. Hade gjort ren gräsklipparen innan, så den gick lite lättare. Men även min ser ut att behöva klippas (minst) en gång till, så den behöver bli rengjord en gång till innan den hängs undan för säsongen i vilket fall som.

--

Sista potatisen upplockad. Två gula lökar kvar, får ta upp dem nu så jag får fixat den pallkragen för nästa säsong.

Öppnade en Borlottiskida, men bönorna var fortfarande gröna inuti - inte rödspräckligt vita.

Tog jordtemperaturen och den låg på 14 grader, så vitlöken får fortsatt vänta med att bli sådd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar