måndag 21 september 2015

All vitlök uppe

Började dagen hos sjukgymnasten och det har blivit så pass bra att hon höll med om att vi inte behövde boka fler tider. Var småimponerad över hur bra jag jobbat på för att få så stor förbättring så fort. Fick lov att gå ned på tre pass i veckan istället för två om dagen, men jag fortsätter lite mer än så, men det är ju bra att inte känna att man fuskar om man skulle missa ett pass.

--

På den tråkiga sidan så fick jag ett stenskott med påföljande spricka i vindrutan på väg hem från jobb.

--

Läste i senaste trädgårdsboken jag fick av frun att det inte var bra om vitlöken stod kvar för länge, så jag plockade upp vad som var kvar i marken nu.

Lite mer tveksam på när jag skall sätta ut den nya... många verkar förorda riktigt sent - jag hade ju tänkt göra det nu till månadsskiftet... hittade en uppgift på dygnsmedel på 10 grader, så det får jag kanske hålla koll på snarare?

--

Vi provade första av den egna ättiksgurkan och den smakade precis som den skulle - möjligen djupnar smaken ytterligare över tiden och konsistensen på gurkan kanske blir krispigare, men det var hur gott som helst och ingen skillnad mot när Mormor gjorde den. Full pott således! :)

--

Fick klippt gräsmattan och fick ut Florovit höstgödning. Skönt... det har varit slarvigt på den punkten några år nu tyvärr, vet med mig att höst i trädgården aldrig varit en favorit. Kanske är lite varmare i år, eller så är jag bara mer motiverad?

--

Kopplade in mina gamla Wijk:ar på vardera sidan arbetsbordet till en liten Brik och provlyssnade lite. Lite mörkt då de hamnar så långt ned, men ändå över förväntan... likaså till vilka nivåer den lilla mackapären lyckas knuffa dem till. Blir bra att kunna ha på om man skulle sitta vid bordet och löda eller så framöver. Och trevligt att kunna få någon användning av dem igen. Kanske skulle de gå att ställa på något så de kommer upp några cm till också och få lite klarare ljud?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar