lördag 12 september 2015

Blandat

Väskan kom tillbaka, en lärare hade bara lagt in alla deras väskor på sitt kontor och sen 'glömt' dem. Skulle det vara någon sorts straff för de som kanske glömde att ta dem själv ur skolbussen?

--

Maskinistrumsstädningen går framåt. Har lagt upp 'samlarlegot' på vinden, så det gav utrymme till att börja stuva runt. Går att gå in en bit nu utan att klättra och där finns yta på arbetsbordet.

Försökte köpa sortimentskåp, men blev av Hejdes klassad som förlegad... :( Uppenbarligen använder man bara väskor idag, enligt dem... men om jag vill har tre nubb så vill jag inte lyfta fram en spikväska som också innehåller en hel flock sextums och lite annat... eller behöva flytta på tre-fyra andra tunga väskor först. Får ge mig ut på nätet och leta efter en affär som är lika förlegad som jag...

--

Har minskat ned lite växtlighet i dammen - det blev en full sopsäck och det syns knappt... Däremot kommer nog dammbelysningen att synas bättre. Har en spot till som inte är monterad, men har inte bestämt mig för om eller var.

--

Har satt dit tredje våningen pallkrage runt sparrisen och där som löken står i år och som skall ha potatis till nästa år, gick bra trots de inte är tomma. Runt Tomatillon vågar jag inte - den är väldigt skör. Sista sallaten under gurkan borta nu.

--

Första burken saltgurka nu inlagd. "Experimentell Saltgurka" skrev jag på etiketten. [Bild kanske kommer senare]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar