lördag 7 oktober 2023

Rospanik, omkokt marmelad, födelsedag och jubileum

Igår blev det lite panik på lunchen; kollade status på mina rosbeställningar och den ena stod som "Hämtad" dagen innan och det hade jag definitivt inte gjort. Ingen telefontid på fredagar, men väl öppet - så fick ducka över till grannbyn och höra vad som hänt. Visade sig inte vara någon fara och de själv förstod det inte - och jag fick mina rosor också. Stannade vid äggboden på vägen hem och tog en 15-pack lokala ägg också.

Fick köpa rosjord efter jobb och en bukett till min mors 80-årsdag i dag. Blev indiskinspirerad nötgryta med kikärtor i på ett måfå sådär.

Rosorna - Night Owl - satte jag på fruns sida portalen. Jordborren var nästan för stor för den platsen och det blir ännu svårare på min sida sen när de kommer, men det blir ju bra storlek för rötterna.

Idag är det förutom födelsedagen också 90-årsjubileum för Scoutstugan och troligen blir Max Verstappen klar som världsmästare senare idag.

Kvittenmarmeladen jag tänkte skära till konfekt stelnade aldrig tillräckligt, så jag har kokt upp den på nytt och petat i burkar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar