söndag 8 oktober 2023

Färdigrosat (för nu)

Hann bara få ned Night Owl, så kom meddelandet att resterande rosor var redo dagen efter. Hade alldeles för mycket igår självklart, men idag kunde jag köra. Även om de själva skrev "inom två veckor" så kände jag nog att ju mindre tid inplastade i deras kyl, desto bättre.

Lämnade frun på Väla köpcenter där hon verkade ha lite möjlig framgång med hand- och nagelvård, så det var en god idé.

Det gick att köpa rosjord hos Flora Linnea och jag tog en påse aktivator också, så mer noga plantering har tveksamt något annat i trädgården någonsin fått.

Så David Austen-rosor; Wollerton Old Hall till min sida portalen och en Lady of Shalott "bakom" Syriska hibiskusen.

Måste säga att jag är nöjd med Skurupsborren - skulle verkligen ha köpt en första gången jag stötte på den, det hade jag haft mycket nytta av över åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar