måndag 11 juni 2018

Oh Canada!

Fick så sett F1-loppet i efterhand då det blivit lite förseningar i schemat. Kvalet var ovanligt bra men tyvärr gav det förhoppningar som inte infriades om loppet. Det var ganska trist faktiskt. En spektakulär krasch (utan personskador - skönt ) och F1A skickade ut flaggan för tidigt är väl det som var värt att minnas. Hondas motoruppgradering verkade bättre än väntat, så nu får Red Bull huvudbry i beslutet för även Renault går framåt. Otursgubben Ericsson håller stilen tyvärr.



Skulle blåsa upp och det gjorde det också, hade planerat att rädda lite fläderblom så det var jag ute och gjorde. Tyvärr gled kniven på en lime så det blev ett rejält hack i pekfingret och det var slut på bra plåster, så jag fick tejpa det halvhårt och så tog frun och köpte åt mig på väg hem från jobb.

Recepten varierade en del både i storlek, metod och kvalité på beskrivning och vad jag hade tillgång till, så det blir chansning

Tog "80" klasar - fler i antal eftersom många var rätt så små.
3 citroner
3 lime
skulle haft citronsyra hemma, chansade med en liten skvätt ur plastcitron och en c-vitamin brustablett
Körde över typ 3 liter uppkokt vatten (två vattenkokare) och sedan och sockerlag gjort på 1,5kg socker löst i 1,5 liter vatten. Sedan fyllde jag på med lite kallvatten så hinken kom upp till 8 liter.

Går i med lite (halvt paket, 14g) Hisab Starkvinsjäst imorgon när det kommit ned i temperatur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar