tisdag 16 maj 2017

Omstart surdeg

Vetesurdegen gick ju jättebra att få igång, men rågen var där en mögelfläck på när jag öppnade för att mata den. Så det var bara att skölja ut och starta en ny.

Var runt på stan och köpte jäskorgar och baguetteplåtar - det senare fanns på Clas Ohlson av alla ställen medan i de flesta kökstillbehörsbutiker lyste det med sin frånvaro. Däremot sprang jag på en ny butik (för mig) som är Dansk och heter "Kunst og Køkkentøj" som var betydligt mer riktad åt professionella tillbehör istället för designade prylar - mycket trevligt, dit lär jag gå igen.

--

Sådde tre nya rader rädisor, de tidigare börjar närma sig mognad så sakteliga. Breddsådde en omgång (gul) senap och en omgång Tomatillo också. Senapen hoppas jag att den kommer där ute redan, men jag minns inte bladformen så det är svårt att avgöra vad som är luk eller ej, men den kan jag ju ta reda på genom att sätta en kontrollerad frösådd också. Och kommer det inte något ute, så får jag förhoppningsvis.

Yacónen hade ramlat nu. Vet inte om det är normalt när den nått den höjden... bladen ser i alla fall bra ut. Börjar bli läge att ställa ut den nu, så får sätta lite stöd åt den då.

--

Ordnade ett möte på jobb igår i facklig regi om stress och effektivitet och de tipsade bland annat om lite program för att hjälpa till med att organisera upp sig, så jag har börjat prova gratisvarianten av Todoist, så får vi se om det är nå't bra ställe att peta in sina planerade göromål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar