lördag 2 april 2016

Utesallat

Temperaturen i lådorna på sydsidan är så pass bra nu att jag kände det var dags att få i lite sallat i fröform, även om jag groddar plantor inne. Hade en påse från Hornbach med frö på "tejp" av fyra sorter; Lollo Bionda, Lollo Rosso, Bowl och Red Bowl och dessutom sådde jag Rucola jag hade.

Kände för att gå upp i höjd på några kragar till sydsidan - Bauhaus har sänkt priset från ifjol, så jag har köpt fyra till. Drar ju med sig mer jordköp dock. Blir bättre ljus för yttre raden och det är trevligare att inte behöva bocka sig lika mycket för lukning. Och jag tror de blir något varmare också.

Men för riktig värme så verkar Bokashi-nedgrävningen göra mest under, mätte skillnad på två annars rätt likvärdigt placerade kragar och det skiljde hela fem grade - och då är det nog inte full effektivitet ändå, bör bli ännu mer power i det när temperaturen kommer upp naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar