måndag 4 april 2016

Diket fyllt

Jag måste erkänna att jag är småimponerad... man kommer och skär upp asfalten efter folk åkt till skola/jobb... gräver ur och fraktar bort. Lägger stammen och slingar av till tomter - min redan klara slang nyttjades direkt - det visste jag inte om de skulle göra i denna fasen och fyller på igen innan folk är hemma. Nu hann de inte till alla tomterna, men då fyllde man ändå i (med grövre massor antar jag) i tid och gissningsvis gräver upp igen idag och fortsätter. Folk kan om de vill!

Frun rapporterade att det lät hemskt när de skar upp, men det måste ha varit hur det lät snarare än nivån, för ljudmätaren i vardagsrummet toppade bara 55 dB.

Fyllde upp två pallkragar - skulle ha sått i dem också, men vi hade en festinbjudansrunda att köra så ljuset hann försvinna. I den andra tog jag kanske Bokashin lite tidigt, men den hamnade så pass djup ned så jag antar att den kommer att fortsätta brytas ned anaerobt nere i jorden och även om det skulle ta längre tid så skall jag inte ned och rota på det djupet på väldigt länge.

Satte en flock jordärtskockor och tre stycken ramslök ( hette visst Bärlauch på tyska ). Får se om de senare kan trivas, försökte hitta en så nära fuktig skogsisotop som jag hade möjlighet till.

Var en skön dag, toppade på 16,5 grader som mest - borde vara årsrekord. Kom ett lätt regn på kvällen ( ...the soft rains of April... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar