måndag 31 augusti 2020

Ny vecka, ny approach

Lite besviken över vad som gått att finna, skulle kunnat ta den i lödde på kontroll, men lite orolig att rosten från skärmen kunnat sprida sig till tröskellådan.... så jag kollade istället på vad det egentligen var som utgjorde det billigaste skiktet begagnatbilar hos Hedbergs - om man skulle gå på något nyare och ta en finansiering på delar av beloppet. Fanns några stycken - det som stack ut mest var två röda i Malmö och en intensivt blå i Lund. Fick bli att ta kompledigt och kika på dem. Det var naturligtvis helt annan nivå, men lite småskavanker gick fortfarande att hitta. DÄREMOT visade det sig att de hade en pågående Summer Sale, så två av bilarna var för tillfället nedsatta till priset jag sett på nätet. Den blå i Lund hela vägen från 159k till 129k - det var också den som gått näst kortast av de tre, var två år yngre än den billigaste och den som var bäst i lackskicket. Var lite undrande över vad en enliters EcoBoost-motor på 100hk egentligen kunde prestera, så det fick bli en provtur.... och den klarade hon galant. Så inte det slutresultatet jag tänkte mig... att bara klara mig ett halvt decennium på något billigt och sedan gå till el.... nu blev det en nästan-ny bil som skall kunna tjänstgöra betydligt längre än så (ta i trä). Och så blev det ingen tråk-färg heller, utan mer ett sådant "statement" som jag vill att mina bilar ska ha. :) Skall få den på torsdag - vi får klara oss utan bil tills dess för hyrbilen är återlämnad nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar