tisdag 21 maj 2019

Hårdvaruuppgradering

Vår nuvarande NAS har bråkat lite på sista tiden... dessutom är mjukvaran till den utgången och borta från tillverkarens hemsida, så vid större problem skulle det kunna bli riktigt jobbigt...

Så har letat vad vi skulle uppgradera till och det blir en Synology denna gången. Har haft en filmserver på projektlistan i många år nu och denna klarar av det jobbet också - påstås det. Så det fick bli en STOR hårddisk. Öppnar med att bara sätta i en så får jag komplettera med RAID1-disken senare. 250,000 ggr större än den första hårddisken jag köpte en gång i tiden - och i fysiskt mindre format dessutom. Helt otroligt.

--

Skall dessutom uppgradera datorljudet - har sedan tidigare en Ino audio profP jag tänkt till det och min gamla Zachry får agera drivning till den. Så jag var och fixade beggade högtalare (Canton LE101 vägghögtalare) och en liten förstärkare (AudioPro a.2 (som är en AMC 3050A egentligen)) till det också... så skall det nog bli lite annat ljud av det.

--

Yttermera så skall jag bygga om torkskåpet lite - trött på att behöva köpa nya - eller ny värmeenhet för lika mycket, så nu skall det testas att använda en vanlig värmefläkt istället

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar