onsdag 16 november 2016

sammanfattning

Hösten har börjat gå över i vinter. Vinterdäcken kom på i tid, men sen blev jag så sjuk att jag fått vara hemma en vecka ungefär. Frun var sjuk först, barnen enstaka dagar - fast vissa var nog "läxförhörssjuka".

Sista vitlöken åkte ned förra helgen - började bli frostskorpa på marken. Nu är det varmare, så nu har jag grävt i två pallkragar för att slänga ned alla fyra hinkarna bokashikompost. Så nu har jag en månad innan alla blir fulla igen minst.

Har haft lite strul med avloppen, först i köksvasken - ska nog skaffa ett extra vattenlås, så det blir enklare att byta för rengöring, men vad värre vad så blev det stopp i toaletten igår kväll. Som tur hade jag ju skaffat rensfjäder... men fråga är om det inte var att golvbrunnen vid tvättmaskinen blivit lufttät som var problemet. Jaja, nu har jag i alla fall varit nere och kännt i rören från fyra olika ställen och inte hittat något anmärkningsvärt...

Så trist att jobba hemifrån - hoppas verkligen jag är bra nog att åka till jobb imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar