onsdag 15 juni 2016

Slemmigt på olika plan

Idag satte jag om Jun:en. Den hade fått en jättefin, tjock scoby vilket jag inte var beredd på - hade ju läst att den skulle vara mer svårflirtad på den punkten, men uppenbarligen gillade den mitt te. Fick en halvliters-pet med dryck som jag tar och efterjäser lite och så satte jag två burkar på vars en liter te.

Sniglarna har kommit i mängd nu när det blev kallare och blötare, vi tog hundra på en dag - så många har vi aldrig haft.

Besiktigade bilen - brott på fjäder och anliggande broms (samma hjul) - men det var ändå dags för för en service, får boka det imorgon.

Gräsmattan kommer riktigt fint nu - den har överlevt den dubbla dosen gödning och kalk. Fortfarande en hel del att växa igen i slitagezonerna - men huvudgräsmattan är riktigt mattlik nu. Klipparen tar inte de riktigt långa stråna från inflyttat rajgräs, så jag funderar på om jag skall orka sätta mig med en handsax för att bli av med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar