fredag 24 maj 2013

Vertikalskar gräsmattan idag. Första gången (tror jag) som jag kunnat göra det utan att ha tagit en omgång ogräsgödsel först. Köpte 12, men det gick åt 10 säckar Rölunda Toppdress. Fick tag på dem på ICA Maxi denna gången så det blev mindre körning. Pris helt ok också.

Körde med samlaren i år för att minska spridningsrisk av ev. ej död mossa. Fick upp 3½ ggr mer än när jag klipper gräsmattan.

Körde på en paket Weibulls Golfgreen, så får vi se hur det kommer.

--

Den gula magnolian slår ut jättefint nu. Många knoppar blir det - jättesnyggt och ovanligt.

Den nysatta Furnivall's Daughter har satt jättestora och mycket fina blommor. Hoppas den fortsätter likadant kommande år också!

Så mycket färger i trädgården nu. Tanken slog mig "varför gjorde jag inte detta tidigare?", men lika fort kom svaret - jag var inte intresserad/mogen/mottaglig för det innan. Var sak har sin tid - då var den olika nyanser av grönt som var det jag behövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar