söndag 12 maj 2013

Skön semester

Har haft två veckors semester och fått ladda batterierna. Vädret har varit strålande och det har varit helt rätt tid att ta ledigt för trädgårdssysslor - i alla fall detta året.

Köpte en hel uppsätting möbler till badrummet för att fixa bort alla schampoflaskor från badkarskanten och få ordning på badleksaker och handdukar m.m. IKEA hade denna gången jag kikade något som passade bra. Passade samtidigt på att köra in hos Ödåkra Uteplantor och kika på rhododendron där iställer för de gamla vanliga ställena. Tror inte de är billigast precis, men där var en flock spännande som jag inte har sedan tidigare.

Rev bort det dåligt växande gräset under den svarta flädern och satte dem där. Använde upp all sten jag hade kvar från japanbygget och sen fick jag komplettera tills jag var klar, så här blev det då:


Har fått rivit klart den delen av innertaket i bion som jag tänkt ta i första passet och slängt och sedan börjat på upptätningen av identifierade problem. Hade tänkt vara klar med det i april, men det tog längre tid än planerat, så det skadar inte om detta momentet går snabbare än befarat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar