onsdag 3 september 2008

Garagestäding/omorganisationen fortskrider. Har varit på sopstation och lämnat en hel del saker nu; gamla navkapslar, trasig trimmer, två gamla gräsklippare som inte använts på år, en alltför stor rottingkorg, en gammal diskarray till in Solaris-server, två säckar smockfulla av plastpåsar m.m.

Fick en liten Hifi-historisk glimt i elektronikbingen


Lite undersökande journalistik under dagen gav att det var ett par Mirsch OM5-32 som såg ut så här när det begav sig:


Olle Mirsch själv kunde (eller ville) knappt minnas detta (miss-)foster och tyckte definitivt inte att jag skulle sörja att inte kunna sno med mig dessa hem och restaurera.

Vad det gäller omorganisationen så har jag köpt fler av samma sorts hylla för placering på andra sidan - kom på att den hyllan jag hade + det som stod framför var bredare än vad den var, så det skulle inte bli några problem att köra in bilen. Tvärt om verkar det funka bra att gå däremellan med bilen inkörd. Likaså fick den lagom plats under portramen så jag kunde lägga lite plankbitar också.

Har flyttat Meguiarshyllorna till kortväggen och de två hyllorna passade det utrymmet som en smäck. Hittade en lagom parkeringsplats åt vertikalskärare och gräsklippare då också.

Farmors bokhylledelar flyttas längre och längre in längs väggen efter hand. Till sist blir de nog över t.o.m. Skall flytta en eller två av delarna från andra sidan på prov - det kanske kan frigöras en lämplig yta för cyklarna om jag gör det. Funkar det inte så sätter jag nya delar där senare bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar