söndag 1 juni 2008

"stor trädgårdshelg"... eller vad man nu skall kalla det. I vilket fall som, så klippte jag häcken i lördags. Så vitt jag kan se på min mätsticka, så har jag aldrig klippt häcken så tidigt innan. Det brukar vara ganska så nära på eller strax efter Midsommar - och det är tre veckor dit.

Slaktade rejält vid brunnen för att räta till häcken på den biten och det blev en bra bit bättre. Fick även gå åt häcken rätt hårt längst ned på yttersidan för att hålla den jämnt med muren. Den är rejält hög nu när man står och klipper på utsidan och jag fick känslan av att jag klippte med lodrätt nu än tidigare, men trots allt syns en rundning upptill när man står och ser på den. :-)

Orkade med att klippa hela på en dag och fick sopar utsidan första dagen, krattade insidan under söndagen och därefter klippte jag gräsmattan på 17mm. Ser överlag riktigt bra ut. Där är fläckar där det är kalt efter att ha varit mossa och ett par ställen det är tunnt av andra anledningar, men det hoppas jag att det tätar till sig under säsongen.

...sen blir man ju lite putt när man sen åker hem till farsan och ser hans "badrumsmatta"... undrar vilken eller vilka anledningar i skötseln som gör den stora skillande... om det är åldern, rotbildningen, om den är "övergödd och övervattnad" eller det är en bättre gräsblandning eller vad...

I vilket fall som, när jag får stödsått i mer krypven så skall jag nog kunna få en tätare svål också... provodlingen golfbanegräs är grymt tät. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar