söndag 8 juni 2008

Cambridge on a sunday!

Då vår konferens blivit inställd, men flygbiljetterna var användbara för att åka till Cambridge, så flög jag redan på söndag f.m. Första gången jag varit här då alla butiker varit öppna, stan full med folk, gott om folk på de stora gräsmattorna; sittande, lattjandes med fotboll och t.o.m. spelandes cricket. Trevlig vana som jag gärna sett där hemma också... kanske händer av sig själv om det finns stora gräsmattor i parkerna?

Fick shoppat en del på Lakeland - så det var klart så jag slipper ta en omväg på morgonen - vilket hade blivit en rejäl omväg med tanke på var jag bor denna gången. Samma hotell (och rum!) som när jag hade maginfluensa, men nu går det bättre med toa på korridoren.

Hade nog gått en mil i sommarvädret när jag kom tillbaka och efter en stund slog på tv:n och då skulle Canadas GP precis till att börja, så det blev ett bra tidsfördriv några timmar.

Fick bli pubkrubb på kvällen, finns visst inga riktigt bra restaurantalternativ i den delen av Cambridge, så det blir till att ta promenad ner till centrum (20 minuters promenad enkel väg). Kan bli jobbigt i morgon, känner av benhinnorna en del nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar