lördag 22 september 2007

Helt underbar dag. Pappa tyckte det var lika bra att ta golfen på direkten och ringde och tidbokade oss. Hamnade ihop med ett par danskar som hade en röd stuga på åssidan inom banans område. Fullset med senaste Callawayklubborna, så de måste tjäna fett... Båda var självklart medlemmar i klubben även om de bara semestrade där.

I början så drev gubben ut mig med c:a fem meter (notera dock att jag bara hade min gamla "lilla" driver och ett halvset med) men efterhand som jag litade mer på mig själv så ökade jag längden och på 18:e drev jag nog ut honom med 20 meter. Nåväl, nog om det...

Banan var minst lika underskön som jag mindes om inte mer. Har spelat många fler banor nu så jag har lättare för att uppskatta god bandesign. Detta måste vara en av Sveriges pärlor! Västra banan har minst lika fina sjöhål som de vi passerade, kanske ett par färre bara. Spelet flöt på och hade ibland en himla otur och ibland en himla tur... Birdieputten på 18:e gick nästan i, så det blev "bara" 35 poäng - och det på att halvt set där jag dessutom missat i valet och fick med pitch och sand, inte pitch och lob... Att spela i bara tenniströja så sent på säsongen var helt underbart!
Kan faktiskt ha varit hela säsongens skönaste runda rent klimatmässigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar