tisdag 6 december 2005

Irrfärder i Smålandsskogarna

Idag har jag varit ledig från jobb och sträckt ut min gröna panter på lång färd i österled, nämligen till Oskarshamn för att hämta ett sådant har masterverk:



Skall ha det till att driva baslådorna i mitt stereoprojekt med och hade turen att svara färst på en annons hos en kille som inte ville ha budgivning, utan först till kvarn. Beslutade mig för att åka dit istallet för att riskera Bussgods eller så. Fick höra det spela också, och det lät helt ok fullregister över ett par små B&W. En detalj till fixad. :-)

Varför skall de tvunget sätta en kamera på hastighetskameravägar precis efter nedsaktning från 90 till 70? Kör man på farthållaren hinner man inte komma ned till 70 i tid utan måste bromsa... vad är det for otyg? På ena hållet hade de camo-målat kamerorna också. Nåväl, med farthållare är det lugnt... förutom just vid insaktningar.

Snöade på vägen hem, men blev aldrig så det lade sig på marken och termometern visade aldrig under noll. Körde däremot fel någonstans i Växjö-trakten, så jag fortsatte på väg 23 mot Malmö istället för 25:an mot Ljungby... som tur var hade jag kartbok med och kunde hitta en lagom genomskärare rakt genom IKEAs hjärta för att komma rätt. Blev en mil kortare ungefär, men tog lite längre tid.

Fick bekräftelse på lånet jag lagt om igår... Bundet på nuvarande låga nivå i 10 år... Kanon. Kunde öka amorteringen en hel procent till utan att kostnaden gick upp. :-)

Precis fått en kopp kaffe... ( 8 timmars bilkörning utan kaffe... *aargh* ) ...såååå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar