tisdag 13 juni 2023

Lukningsmiss?

Hade gått och kikat i mörka rabatten på en liten samling "växtstammar" och undrat om det var en planterad växt eller ogräs. Men när jag upplevde att den började sprida sig så landade jag i att det var nog ogräs och ryckte den. Hittade sen en växtetikett precis sidanom och gick och googlade utseendet... och det visade sig nog vara temyntan min som jag ryckt upp. oops. Satte tillbaka delar av den med fin rotklump och sen resten slängde jag i en kruka, fall i fall det nu trots allt var ogräs. Vi får se vad det blir av det hela i slutändan...

Hade falukorvsrester så slängde ihop en nästan-Stroganoff med lökblast, halvt intorkade småtomater, lite fransk senap, en burk extra-hot tacosås och en creme fraiche. Blev riktigt smaskigt, så det blev inga rester till en andra dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar