söndag 4 augusti 2019

Kletiga framsteg

Efter att bakluckan fått drygt 3 kvadrat bitumenfolie, så blev det att gå på bakdörrarna. Insåg i sista minuten att radion skulle låsa sig om jag tog batteriet, så jag valde att försktigt separera kontaktdonen. Trodde i min enfald att det bara skulle vara högtalarkabel i bakdörrarna eftersom de hade manuella rutor - men jag hade glömt att där är låset också.

I vilket fall som helst gick det bra.

Vad som var mindre kul var den klet som väderskyddsfilmen satt med....7 olika lösningsmedel fick jag prova innan jag hittade något som gjorde ett halvbra jobb, så det vart flera timmars svampgnugg innan jag klassade det som bra nog.

Dörren som var ersatt visade sig ha varit mörkblå metallic tidigare. Och där satt väderskyddet sämre och var inte totalt helt, så där hade de återanvänt original helt säkert. Jag skall i alla fall inte återanvända dem.

Det var gott om plats på plåtsidan av fönstret, vilket är bra för dämpet och byggdjupet på de nya högtalarna var i princip identiskt med de gamla.

--

Fantastiskt spännande F1-lopp i Ungerna. Riktig propagandatävling! Lite synd om Max, men han fick ju sin första pole i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar