söndag 9 juni 2019

Vidaretrådat

Vid utprovning av filmservern från ny NAS så insåg jag att TVn nog behövde mer nätverksprestanda, så jag har förlängt vidare med fysisk kabel ifrån bibliotektet och vidare. Tänkte först bara dra vidare två kablar och ha switchen där, men sen slog det mig att om jag använde den ena som retur, så skulle jag kunna ha switchen på ett ställe där den kan fylla fler funktioner - inte bara TV och Sonos som jag tänkt, utan även till Xboxarna och annat framtida. Har lite tillsnyggande med kabeldragning att göra, men det fungerar som tänkt.

Däremot visar det sig att Plex hantering av undertexter - i alla fall på en LG - inte fungerar tillfredsställande, så det blir att bränna in undertexten vid omkodning till HEVC. Så det blir typ 10 filmer att köra om igen vid en senare tidpunkt. ( Dvs. alla före A Clockwork Orange ) De går dock bra att se UTAN undertext.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar