söndag 21 oktober 2018

Fuskindier per UK

Har tröttnat på att försöka beställa indiskt på stan och få något som motsvarar vad jag lärt mig uppskatta i the UK.

Så nu tänkte jag baske mig lära mig laga det själv. Istället för recept på indiskt curry så gav jag mig på att leta efter brittisk curry och hittade lite recept. Var för restaurangutförande, så det blev tre olika lagningsomgångar med en bascurry, ett förlagande av kycklingen och sedan en hopmontering.

Gott blev det i alla fall efter tre dagars "slit" och fint tryck. Kanske inte UK nivå än, men i alla fall tog jag det ifrån svennecurry till restaurangcurry. Enormt mycket lök och andra grönsaker jag inte väntat mig skulle i... och mycket och ovanliga kryddor.. så någon billig mat blev det inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar