onsdag 22 november 2017

Kryddor m.m.

Fick ett gigantiskt paket med kryddor och såser ifrån . Välpackat, minst sagt, så alla glasburkar/flaskor hade klarat sig.

Grundanledningen var ett kilo Koreansk chilikrydda för framtida inläggning av kimchi. Och då tal om kimchi, så tog jag en andra omgång ur fermenteringsburken och flyttade till kylen. Vill testa skillnad på hur länge det får fermentera i rumstemperatur först.

Fixade även till en "Bonchi"... bonsai på en av chiliplantorna. Inte hittat optimal jord, men tog såjord för kaktus hos Hornbach eftersom jag behövde något.

Börjar närma mig dags för mer chilipulver, men de får torka en dag till eller så.


Ja, och så lade jag in en chilisås till på rent chanstagande då vi hade en paket små tomater som började bli trista, så jag drog ned dem i en burk ihop med hot orange, 4 gram salt och sen på med en ordentlig skjuts med alkoholfritt rödvin som blivit över... får se om det blir något av det (och i så fall vad)....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar