onsdag 15 mars 2017

Förbereda potatisen

Var på Larsviken och köpte sättpotatis i lördags, men inte kommit för mig att få den i förodling förrän idag.



Trågen är insatslådor till Orthex SmartStore, svensktillverkade och godkända för mat. Fick plats med ett kilo i varje sida. Praktiskt att bära ut sedan. Och väldigt väl stapelbara för "off season".

--

Köpte sättlök idag också, huvudsakligen gul och röd, bara två påsar silver och inget annat i år. Fick tag på ett par andra sorters sparris också, så imorgon rycker jag upp hallonbuskarna så jag får en pallkrage till dem... var inte nöjd med hur buskarna växte ändå...

--

Satte igång en vädersensor i mitt mittersta odlingstält också, så jag kan (förhoppningsvis, om den tål klimatet) hålla koll på temperatur och luftfuktighet där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar