torsdag 22 september 2016

Säsong 2017 inledd

Känns lite dumt, även om man börjat rensa lite, så ändå... påbörja nästa års säsong sådär 3 månader innan... men det är säkert inget som vana odlare höjer något ögonbryn över.

Har börjat fundera genom vad jag inte vill odla igen till nästa år, vad jag vill ha mer av och planera för växtföljdsrotationen. Dessutom har jag beställt lite fler sorter av vitlök. Vitlök är definitivt en sak som skall odlas mer av, men jag tänker inte ta allt för mycket av årets skörd till planteringen utan förstärka med nyköp i alla fall ett år till - men självklart kommer jag att ta någon av varje sort för att kunna se resultatet nästa år. Därefter så hoppas jag att vi kan vara självförsörjande för tid och evighet.

Vanlig lök vill jag också ha mer av - den jag tog upp i år kommer ju att vara slut innan våren kommer. Kommer nog inte att köra löklådekonceptet på samma sätt, utan det blir nog mer ordnat, så de blir större - har knappt fått någon med normalstorlek ur löklådan (fast jag hittar kanske någon stackare när jag grävt ur den helt?).

Sen får man väl hitta något nytt spännande att prova - jordmandel är en sak jag är nyfiken på t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar