onsdag 23 maj 2007

Med i matchen igen!

Har varit riktigt varmt ett par dagar nu och haft spridaren igång en eller ett par gånger på gräsmattan också, så nu var det dags att klippa igen. På de flesta ställena hade den blivit riktigt frodig och tät nu och inte mycket ogräs syns till, några enskilda maskrosor får jag nog ta dock. (Vid odlingen och ut mot gatan är det värre, men de fick aldrig Kombi Stroller vad jag kan minnas...) Det blev riktiga klipplinjer beroende på klippriktning också - jättesnyggt. Någon gång i livet kanske man kan få råd att lägga ut till en Klippo Lawnmaster Golf. Fast när den dagen kommer får man ju hoppas de satt elmotor på valsklipparna också... Mer kritiskt är att jag inte har en samlare till gräsklipparen - trodde den gamla skulle fungera då det var samma märken, men icke sa nicke... Nu är man definitivt med i kampen om områdets snyggaste gräsmatta igen. Finns ett par gräsmattor på väg till tåget som är ännu finare och farsans kan man ju inte ens jämföra med. Dock är nivån på förbättring i år högst remarkabel, så därvidlag är jag totalt nöjd. Har en klart synbar svacka i gräsmattan - kanske det är ett av de ställen som vi grävde ett stenkista? Har mina funderingar på att toppdressa det området - egentligen borde man dressa generellt också. Får fundera över vilken den bästa ordningen är för kommande skötseldetaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar