onsdag 7 juli 2021

Plattslut

Så, då har jag fått lagt de plattor jag hade - något annat skulle kräva uppryckning av något som jag tycker ligger bra. Så det är klart. Vill jag peta kan jag lyfta någon och lägga dem snyggare, men rent praktiskt är det klart.

Fick ju en "jordkant" över i portalen och för att få det snyggare och se mer menat ut så gav jag mig på att leta upp kantväxter. Valet föll på mini-kärlektört 'Lidakense', blev två olika leverantörsodlingar av dem, för jag tog slut på vad HortoGreen hade hemma av den första. Planterade dem varannan... så får vi se om det jämnar ut sig med tiden eller skillnaden består.

Tog några extra perenner när jag var där också...

Gulltörel 'Bonfire' (Euphorbia Polychroma)
Fjärilsviol 'Hungarian Beauty'
Amsonia 'Blue Ice'
Heuchera 'Midnight Rose'
Liten Blodtopp 'Little Angel' (Sanguisorba Minor)

Även om jag varit duktig på att trycka i fler nu... med kärlekörterna runtom.... så går det nog inte att trycka i mer nu ens med bästa vilja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar