tisdag 13 juli 2021

Nystart(?) damm

Fått lite ny lust på mitt vattenbygge nu... så får ta tag i att få det igång igen. Stack efter jobb till Bauhaus efter en ny plasthäger (slängde ju den gamla i ren avsky...) och en "minipump" och filter.... och sen till Zoogiganten efter lite fisk. Blev tre Koi (mina första!), lika många guldfiskar och en gräskarp. Tanken är att dessa får hjälpa till att rensa lite bland vattenväxterna.

Körde igång minipumpen utan filtret till att börja med och drog igång vattenfallspumpen på prov... den är fortfarande i livet och inte en av de kablar jag råkat kapa. Om det är i filtret jag hade läcka eller i bäcken eller vad.... får provas fram. Jag är mindre avig till att göra om bäcken nu än förr dock, så behövs det så... Strömmen sitter via köket nu, så kan stänga med knapp där - det är kanske bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar