måndag 5 juli 2021

Fortsatt plattläggning och Fiat Lux

Hade "slitit" upp lite rötter igår för fortsatt plattläggning, men bara det tog musten ur mig, men med det ur vägen fick jag ned fem stycken så gången går runt andra sidan av kaninburen nu.

Hittade några av samma sort som lagts som stoppkant innan " den gröna tunneln ". Då jag kastar den överblivna jorden från plattsättningen där, så har den spelat ut sin roll - så de tar jag upp igen nu, så kan jag förlänga på fler håll.

Hade tänkt grilla till oss, men regnet kom "lagom" och stoppade. De övriga tog färdigmat och jag gjorde lite "wok" på frysta och trädgårdsfärska grönsaker lite thaistukigt och med en av de låååång korvarna till. Blev hälften över och matlåda!

Har haft halvmörkt i trädgården några dagar.... trodde först jag löst jordfelsbrytaren via vattning, sedan att reläet avkodats och sen att strömaggregatet pajat... men efter att ha uteslutet alla dem så hittade jag en kabel som jag troligen lyckats kapa av misstag med trimmern, när jag slog gräset till där jag lägger jorden. Hade FAKTISKT reserver (Bolthi) så jag kunde få upp det igen.... och så mycket finare det är och så mycket bättre i hjärtat det känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar