fredag 2 juli 2021

Blandat konstigt

Blev (ju) avbokad från min däckbytartid... och sen ville jag inte boka igen förrän de blivit friska, och se kom annat emellan... men jag vill inte köra semesterkörningar på vinterdäck, så hade bokat till idag - ingen problem att få tid - de har nog inte så mycket att göra just nu. Vet att ett av däcken inte har jättemycket kvar... något irriterad på att jag troligen fått ett däck från fel hjulpar när jag köpte bilen, men jag gissar att jag behöver ha däcksensorer som inte varnat till besiktningen i September... och jag borde inte köra slut på det innan dess.

Vår kanin har försvunnit matskål och reservmatskål två dagar i rad... vet inte om hon vill ha utemat nu eller vad... fick köpa en ny skål... men undrar om jag skall fixera den på något sätt...

Tog Tullstorps växter på vägen hem.... hade en halv pallkrage över där gamla frön inte verkar vilja... så kan sätta lite Basilika och gräslök i där för i år i alla fall. Hittade en söt liten blodnäva i något annan färgställning, så den åkte i perennrabatten nu. Fyra nävor borde räcka, tycker jag nog nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar