måndag 11 april 2016

Mellandag

Inte så mycket att göra för tillfället. Köpte hem några längder VP-rör och fixade till tre "tältstommar" med hjälp av Rättviksknutar.

Sprang på ett ställ med Weibulls "4 Shades of Black" innehållande Dahlia - Trebbiano, Kalla - Reggae Night, Iris - Black Dragon & Lilja - Mascara. Svartblommande växter har vi för få av, så jag tog en påse av varje och fixade till en av de avlånga murbaljorna att plantera i, så fick jag testat det byggkonceptet också.






Planen var att prova den planteringsmetoden för bl.a. chili, men nu fick det bli blommor i en. Mycket möjligt att planteringen visar sig vara lite väl tajt. Har inte haft blommor där man skall ta in "löken" över vintern, så det gäller att jag kommer ihåg och gör det senare.

Annars var det väl bara kålen som fick en liten stund ute "under tak" i "pallkrageväxthuset".

Skall bli kallt igen inatt, tyvärr.

--

Lite rastlös nu på kvällen, så jag tog en styv timme och fortsatte på återinskrivande av min roman - originalfilerna försvann någonstans på vägen, men turligt nog finns en utprintning av ursprungsversionen kvar. Däremot den omskrivning till tredjeperson som jag gjorde vid något tillfälle är nog helt borta, likaså några av de första kapitlen som översatts till engelska. Har provat att scanna, men utskriften är nålmatris och ställer till det för OCR-programmen så det blir längre redigeringstid på en sådan sida än att skriva in det igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar