söndag 24 april 2016

Bokashidata

Har redan sedan starten med Bokashi ansett att de florerande siffrorna på hur lång tid det tar att fylla en hink varit lite av glädjesiffror... att man klarar sig på två hinkar... och då man talar om att de skall stå två veckor orört, så betyder det ju också att man antar det tar två veckor att fylla nästa. Jag har som mest behövt ha fyra igång, men tre är mer det som gäller.

Nu kom jag i alla fall upp till att ha fyllt tio hinkar, så då tänkte jag presentera vår statiskt på hur lång tid det tagit att fylla dem:


Fortfarande lite data, så det skall en hel del fantasi till för att se någon "Gaussklocka" ur det där, men det skall nog bli en fin sådan i slutänden. Medelvärdet just nu 8,4 dagar.

Sen i ärlighetens namn så tror jag nog inte att det är lika 'fel' för alla... jag tror att en stor del av de i vår del av världen som sysslar med Bokashi redan innan varit duktiga på sin hushållning och inte haft normal-Svensson-mängd köksavfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar