måndag 18 april 2016

Glömde sallaten ute

Skulle köra dottern på läkarbesök och satte ut sallaten under tiden - var det planerat - men glömde sätta in den igen. Får hoppas att jag inte tog död på hela fatet på kuppen...

Har funderat på hur man "bäst" kupar sparris och på någon video jag såg från en professionell odling såg det nästan ut som om de kupade med småsten. I princip alla sidor jag läst skriver om sandjord däremot. Så jag tänkte att jag kanske skulle försöka hålla mig någonstans i mitten. Så jag blandade i ungefärligen lika stora proportioner små (4mm) lecakulor, sandlådesand och torv för att kupa med och jag får nog säga att konsistensen jag fick fram väldigt väl stämde med vad jag hade hoppats göra. Om det sedan uppskattas av sparrisen det får jag återkomma om. Men nu ligger där en liten ås i alla fall. Hittade en sparrisplanta till på G samtidigt.

Fick hämta ut några filmer på posten mot tull - och postnords avgifter - den senare dubbelt så hög som tullen. Dessutom fick man ju miljövidrigt nog köra bil för den sakens skull. I detta fallet känns det extra dumt att straffas på detta sättet, för det är inte mitt fel att filmerna i sig inte givits ut i Europa alls - så jag hade ingen möjlighet att köpa dem här och betala skatt på det på normalt sätt. Vore det inte i alla fall bättre att kunna få betala tullen direkt och låta posten leverera hem normalt, vilket trots allt avsändaren nog faktiskt har betalat för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar