onsdag 13 april 2016

Grönt kikar upp!

Blev lite förvånad att se en rad grönt i salladslådan. Det var rucolan som kikar fram. Hade sått rätt många frön då det var en gammal fröpåse, så det blir mycket gallring.

Planterade en curryört i örtagården - ingen aning vad man använder till, men det går att ta reda på - och den doftade gott!

I förodlingen så kikar det upp efter hand på det mesta. Äppelgurkan kommer, basilikorna kommer, gurka och pumpa är på väg upp... lite därför jag ville få klart lådan.

Kålplantorna lät jag bli ute över natten i sitt pallkrageväxthus, skall inte bli någon nattfrost enligt prognosen och det så ut att förbli mulet så jag chansar. Ser det bra ut imorgon kanske jag planterar dem också.

Fick några få sorter fröer från Runåbergs med posten, samt en flaska Sea Magic 6 algextrakt. Hoppas/tror det blir lysande att kombinera med EM och Terrafert.

Knoppsprickningen på magnolia fortsätter, nu även ett antal på den stora lila. Och knopparna på nya körsbärsträdet sväller på fint och jag tycker där är tendens på det hos äppelträdet också. I alla fall tar jag alla chanser på att inbilla mig livstecken.

Fortfarande ingen fisk sedd i dammen. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar