onsdag 9 mars 2016

Läkarbesök

Efter att ha varit febersjuk hela helgen så försökte jag redan igår komma till vårdcentral, men det var kört... och gå till en mindre uppbokad central går inte på grund av deras sjuka "listning"... man måste alltså vara frisk för att kunna vara sjuk... Det var knappt den patentsökta bulldogen i receptionen lät mig få en tid, trots fyra veckor med hosta och dubbla omgångar feber.

Fick i alla fall astmainhalator till att underlätta andningen och så har jag 4-5 veckor på mig att bli frisk, annars får det bli lungröntgen.

--

Sprang på (nåja, jag har spanat efter det...) färsk gurkmeja på Willys, den skall odlas på samma sätt som ingefära, så jag har satt i två krukor nu.

--

För övrigt så har jag missat att blogga om att jag krukat om de första tre kronärtskockorna, hälften av tomaterna och en del av chilin. Och jag slängde den gamla förgroningen på potatis
och har gjort en ny omgång. Har en likadan låda till, så skall fixa den också.

--

Grävde ned Bokashi nr 2 - gjorde två djupare hål denna gången, det hade varit viss tendens att något djur varit och sprätt i föregående, så den hade jag fått slänga upp mer jord på.

Varierar otroligt mycket mellan hinkarna hur mycket vätska de ger. Tror det var en bra idé att spraya EM i lagerna - det är den som gett bäst. Den som är nästan full nu har ännu inte givit en droppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar