söndag 11 oktober 2015

Trädgårdsmöbler bort

Satte vitlöken i fredags och det blev nog rätt så bra, för igår mätte jag marktemperaturen i kragarna och fick 9.9 så det känns som jag prickade min målsättning helt och fullt. Farsan fick klyftorna som blev över. Fick ett par av deras cocktailtomater (Garden Delight?) som jag tog fröer ur.

Klippte av en gren från våra tomater och hängde in... skall bli spännande att se om de mognar på så vis, för då kan jag ju skörda resten också.

Provade en tomatillo och den var inte alls dum. Smakade likt physalis, men ändå inte. Frågan är om man kan få skörd nog att göra något med dem vid odling så här, kanske bättre att använda platsen för tomat?

--

Ställde undan trädgårdsmöblerna nu och sprutade lite på ogräset på altanen och längs muren, men misstänker jag får ta det mekaniske innan det hinner självdö likafullt.

--

Har börjat med att väga av bakom garaget, lodat mellan "hörnpunkter" för att få en känsla för hur mycket som behöver skalas av. Kände att jag inte skulle få snygg ordning från husknuten med thujan kvar och jag hade funderat på att ta bort de inre för genomgång ändå, så det var fram med såg och spade. Fick bort den inre helt och grenverket från den andra. Lämnade mer stam för hävarm på den andra ifall den skulle visa sig mer oomkullrunkelig än den första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar