tisdag 6 oktober 2015

Chiliskörd "inledd"

Plockade av en hel del chilifrukter, tog tillvara på fröer och lade i torken. Borde kunna hjälpa kvarvarande frukter på traven.
Kändes som att det skulle bli svårt för Hot Lemon att bli klara nu dock, har haft dem på mindre vatten ett tag, men de har inte gulnat.. så jag chansade och lyfte in en av plantorna, så får vi se vad som händer. Dör den inte av temperaturchocken, så...

Texten borta på en del av pinnarna till chilin, så det får bli en omgång "Husets" också.

Fått satt ett litet VP-rör-tält över Kinakålen, så att odlingsväven inte skall ligga på plantorna på samma sätt. Känns iofs som om den stora faran för kålen är över, för jag har inte hittat mer kålmask på vitkålen på ett tag nu.

Började blåsa upp rejält idag... Tomatillon gillar verkligen inte det, så skall den odlas till nästa år så får den ha riktigt kompetent stagning!

Efter att det inte gick att jobba ute längre, så gav jag mig på att förstärka Creeperdräkten. Körde de bitarna med kontaktlim, så får hålla tummarna att det inte ger problem sedan när jag lägger på mer papier maché. Både huvudet och axlarna blev bra mycket stabilare, så nöjd med arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar