söndag 25 oktober 2015

'Kryddlådan' fixad.

Grävde ur årets kryddlåda och flyttade det kvarvarande till krukor - pallkrage flyttad till nästa års placering.

Har börjat mala chilipulver... får fram jättefina färger och jag kan notera att 2009/2010-skördarna gjordes kryddor till stor del på fortfarande grön frukt - mycket mer färg nu.

Hot Lemon ger en fantastiskt fin gul färg. Har plockat c:a 30 frukter hittills och där kanske blir lika många till.

--

Har gjort lite tester i bion efter mässan och konstaterar att jag är mer nöjd med ljudet från frontarna med DualCore:n i Bypass. :-/ Så nu återstår det att bestämma mig för om jag skall ta bort den, eller om jag kan kalibrera om den till att bara hantera absoluta botten utan att den ger påverkan i toppen.
Skulle behöva testa ett av mina försteg och markera vad den har unitygain, så jag skulle kunna ha det som förbi-switch i alla fall under testandet, men kanske även som bypass av surroundförstärkaren vid spelade av stereo från CD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar